perjantai 28. elokuuta 2015

LATELY...

Helou! Nyt olis sitten vihdoin ja viimein aika "normaalille" postaukselle eli periaatteessa tässä postauksessa on nyt kuluneen kuukauden kohokohdat. Toki niihin kohokohtiin kuului se Turkin reissu, mutta siitä on nyt jauhettu useamman postauksen ajan, joten nyt vähän muuta tähän väliin. Viimeisen kuukauden sisällä olen siis... G0010126 GOPR0192 GOPR0193 ...käynyt Oulussa väriestejuoksussa. 
Heinäkuun lopussa lähettiin minä, Daniel ja Tomas mun autolla kohti Oulua. Matka oli pitkä ajaa, etenkin näin tuoreena kuskina, mutta hyvin selvittiin! Lähettiin aamulla jo ajelemaan ja iltapäivällä sitten saavuttiin Ouluun, jossa käytiin kyllä aluksi vaan pikaisesti hakemassa Konsta ja lähdettiin takaisinpäin ajelemaan noin tunnin verran. Mentiin siis mökkeilemään somettajaporukalla ja kieltämättä siitä meinas tulla aika farssi mökkireissu, kun mökki oli homeessa ja aikalailla hajalla, eikä sähköä tai vettä ollut aluksi saatavilla... Useamman tunnin kamppailujen jälkeen päästiin viereiseen mökkiin yöpymään (siis ihan luvalla tietysti) ja saatiin lopulta sähköt sekä vettäkin tulemaan.
               Oltiin mökillä siis torstaista lauantaihin ja tuona aikana ehittiin pelailla lautapelejä, saunoa ja tietysti kuvata meidän hieno lyhytelokuva (joka muuten oikeasti on tosi lyhyt). Jos ette vielä oo nähnyt traileria siitä, niin suosittelen katsomaan ehdottomasti, löytyy Juissin youtube-kanavalta! Lauantaina lähettiin sitten takaisin Ouluun, sillä iltapäivällä oli väriestejuoksu. Väriestejuoksussa oli ihan huippua, mutta sen jälkeen kyllä oli aikamoinen prosessi puhdistautua :-D Jostain syystä sain viimesellä esteellä suoraan päälleni tupla-annoksen sinistä väriä ja no, näytinhän mä aika hehkeeltä haha. Juoksemisen jälkeen jäätiin sitten joksikin aikaa maaliintulofestareihin hyppimään ja tanssimaan, kivaa siis oli. Tuossa yllä siis mun editoima video väriestejuoksusta, Juissin kanavalla tosin. Eikös ookin hieno aloituskuva... :D Lauantaista sunnuntaihin oltiin vielä Oulussa yötä Konstalla ja seuraavana päivänä alkoi taas meidän kolmen pitkä kotimatka takaisin, joka päättyikin sitten vasta puolen yön jälkeen.
IMG_5894 ...ollut Ingan kanssa. 
Tästä nyt ei mitään erityistä sanottavaa ole, istuskeltiin rannassa jäätelöä syöden ja jutellen kesän kuulumisia. Koulu oli alkamassa lähipäivinä ja tajuttiin, että yo-kirjoitukset lähenee uhkaavasti, joten sitäkin muun muassa panikoitiin. Kuviakin oli tarkoitus ottaa, mutta se sitten jäi kokonaan ja no, muistoksi jäi tämä tämmönen testikuva vaan :-D
IMG_5920 IMG_5908 IMG_5911 IMG_5965 ... juossut SM-kisoissa Savonlinnassa.
Pari viikkoa sitten minä, Teemu ja valmentaja oltiin tähän aikaan matkalla kohti Savonlinnaa. Matka kumminkin venyi aika myöhäiseksi, sillä tiellä oli käynyt onnettomuus ja öljyä oli tiellä. Kun päästiin Savonlinnaan, tein verryttelyn, käytiin syömässä ja valmentaja heitti meidät Kerimäelle, jossa oli meidän majoitus. Tuli varattua siis aika myöhään tuo majoitus ja kun SM-kisat on kyseessä, niin kaikki paikat tuntui olevan varattuja. Sain onneksi Kerimaalta tuon mökkimajoituksen ja musta se oli oikeastaan kivempi kuin hotellimajoitus, sai olla rauhassa metsän keskellä. Meille kuului tuohon vieläpä hyvä aamupalakin, joten ei valittamista.
                 Lauantaina mulla oli 100 m. Meillä alunperin piti olla välierät, mutta joku sitten jättäyty pois ja niinhän siinä sitten kävi, ettei välieriä just ja just tullutkaan... Mulla oli henkilökohtasesti tavoitteena päästä välieriin ja saada tän kauden paras tulos. No, ton jälkeen mun tavotteenani oli tietysti vain saada tän kauden paras. Olin viimesessä erässä ja mulla meni jalat vähän tönköiksi omaa vuoroa ootellessa. Olin vähän pettynyt siihen, miltä juokseminen tuntui, sillä yleensä tuntuu paljon paremmalta. Aika oli kumminkin tämän kauden paras(12,58s) ja sijakin parempi kuin lähtölistoissa, joten olin sitten tyytyväinen suoritukseeni.
                 Sunnuntaina oli 200 metrin vuoro. Avarit tuntui hyvältä ja ootin juoksua ja halusin näyttää itelleni. Itse kisassa kaarre tuntui hyvältä ja loppusuoran painoin minkä pystyin. Loppusuora ei tuntunutkaan sitten enää hyvältä ja juoksu siis pyöri takana, niin kuin tänä kesänä on koko ajan pyörinytkin. Olin tosi pettynyt aluksi, vaikka olihan aika sentään toiseksi paras tällä kaudella (26,06s). Vähän myöhemmin kisan jälkeen päätin vaan, että tulevana kautena sitten palaan parempana, kunhan nyt ei tulis mitään mykoplasmoja tai muita vastaavia. Kaiken kaikkiaan kisat meni siis hyvin, vaikka kummassakin juoksussa jäi omat juttunsa harmittamaan.
IMG_6309 IMG_6238 11IMG_6152 IMG_6315 ...hankkinut saappaat. 
Sinänsä hassu kohokohta tähän väliin, mutta siis en oo omistanut saappaita piiitkään aikaan. Nyt sitten mulla oli mahollisuus ne hankkia ja halusin erilaiset kuin ne perinteiset pitkävartiset. Nuo on siis Zalandolta tilattu ja hinta on noin viiskymppiä. Tulee ehdottomasti käyttöä, nytkin kun kattoo tonne ulos, niin aika märältähän tuolla näyttää...
IMG_6405 IMG_6437 IMG_6499 IMG_6479 ...käynyt katsomassa hippokisoja.
Nyt ollaankin jo eilisessä. Eli eilen mentiin tohon Kuusaan urheilukentälle katsomaan hippokisoja Teemun kanssa. Pikku-Mimosa oli jo mukana menossa ja heitti siis palloa. Aluksi ei meinannut suostua heittämään lainkaan, mutta lopulta otti pallon käteen ja "heitti" sitä. Heitti on siksi lainausmerkeissä, sillä Mimosa enemmänkin tiputti pallon maahan samalla katsoen äitiään. Jonkin aikaa heittämisen jälkeen tytöltä lensi kyllä omat kengät pitkälle :-D Kyse siis vain siitä, ettei halunnut heittää silloin, kun ois pitänyt. Joka tapauksessa ihana Mimosa oli taas ja pian hän onkin jo kaksivuotias! Lisäksi Maisa oli menossa mukana ja hänellä oli 40 metrin juoksu, mikä sujui jo oikein hyvin mun mielestäni :) Mikoa ei kisoissa tällä kertaa ollut, sillä hänellä oli futismatsi muualla!
              Tuo viimeisin kuva Mimosasta. Mulla on siis huomenna nimpparit ja sisko antoi Mimosalle kortin ja suklaalevyn ja käski antamaan ne mulle. Jonkin aikaa Mimosa siinä tuumaili ja katseli vuoronperään korttia ja suklaalevyä. Useiden antamiskehotusten jälkeen Mimosa ojensi mulle kortin, mutta suklaata ei. No, lopulta hän sitten suostui antamaan myös suklaan minulle. Täytyy sanoa, että kyllä Mimosa hyvän päälle ymmärtää, haha :-D
IMG_5860 IMG_6016 ... tehnyt vähän kaikenlaista!
Muuten mun kulunut kuukausi on sisältänyt koulun aloittamista, syksyn yo-kirjotuksiin valmistautumista, koirien ja Teemun kanssa olemista sekä tietysti postauksien ja videoiden tekoa. Nyt mulla on tulossa seuraavaksi todennäköisesti 60 000 tilaajan speciaali, johon keksin kyllä jo aiheen! Alan tässä sitä mahdollisimman pian nyt toteuttamaan, on vaan paljon muutakin mitä pitäis lyhyen ajan sisään saada tehtyä. Tänne blogin puolelle on tulossa pari erilaista arvontaa tässä lähiaikoina, ensimmäinen todennäköisesti jo sunnuntaina, joten olkaa valmiita, jos yhtään kiinnostaa osallistua  :P
                   Tuossa yläpuolella olevassa kuvassa on muuten kaikki, mitä Turkista ostin. Unohdin ihan laittaa tuon kuvan viime postaukseen, mutta meneehän se tässäkin! Olen muuten ensi viikon lauantaina eli 5.9. tulossa Vantaalle Nuori@Vantaa -tapahtumaan. Tapahtuma on siis kello 16-21 välisenä aikana Lumon lukiolla ja sen edustalla ja on siis täysin ilmainen :) Jos kaipaatte tarkempia tietoja tapahtumasta, niin multa voi kysyä täällä blogissa esimerkiksi! Mutta joo tämmöistä tällä kertaa. Huomenna oon menossa Hämeenlinnaan kisaamaan, saa nähdä miten menee. Hyvää viikonloppua kaikille <3!

8 kommenttia:

  1. Kiva postaus :)
    Mie asun savonlinnan vieressä :D

    VastaaPoista
  2. Tää oli kiva postaus! :):)
    humanlifebyk.blogspot.fi

    VastaaPoista
  3. Oih noi adidastopit... itellekki tarttu toi sini-violetti-pinkki mukaan keväällä turkista :)

    VastaaPoista
  4. Moikka! Miten noi saappaat vastas oikeeta kokoo? Et oliks pienempi vai isompi ku mikä koon mukaanois pitän olla vai sopiva?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Vähän ehkä isolta tuntui, mun koko on siis 37 ja nuo otin samaa kokoa tietty, mut vaatii paksut sukat, että on tukevat jalassa :)

      Poista
    2. Kiitos nopeest vastauksesta! Tilaukseen meni:) Sattu olee viel alennuksessaki!

      Poista