keskiviikko 30. syyskuuta 2015

...sen edestään löytää

Nyt ois sitten sekä syksyn kirjotukset että koeviikko takana. En oikein tiedä mitä sanoa, mun terveystiedon kirjotukset ei menny niin kuin toivoin. Tavotteena mulla on tosiaan saada terveystiedosta E tai L, mutta nyt en kyllä kumpaakaan tuu saamaan. Mua jännitti hirmusesti sinä aamuna, mutta kun sain kokeen aloin pikimmiten tehdä sitä, jotta ehdin tehdä kaikki kuusi esseetä, mä kun en mikään nopea kirjoittaja ole. No, kolme aihetta osasin aika hyvin omasta mielestäni, kolme muuta oli vähän kiikun kaakun. Kuitenkin keksin omasta mielestäni kahteen ihan hyvät vastaukset, yksi meni huonosti. Illalla katsoin ytl:n sivuja ja tajusin kuinka pahasti mä olin mokannut. En ollut yhtään käsitellyt asioita monipuolisesti ja sen takia ei oikein oo mahiksia saada kovin hyviä pisteitä. Kolme esseetä meni kyllä aika hyvin, mutta kolme ei. Turhautti aivan älyttömästi, sillä kysymykset oli semmossia, joihin osasin oikeesti vastaukset, mutten tajunnut, että niitäkin asioita pitää käsitellä kyseisissä tehtävissä. Tiedän kyllä, että ne ytl:n jutut on enemmän vain suuntaa-antavia, mutta sen verran yksipuolinen näkökulma käsittelemissäni asioissa, ettei pisteitä oikein taida herua. No, nyt on ensimmäinen yo-kokemus takana itkujen kera, keväällä sitten kokemuksen kanssa varmempana! a
b 2753C1AB-2115-4987-9A45-422C20CDAF65_zps7owxgidu Kävin ennen yo-kirjoituksia kaverini Elinan luona. Hänellä on nyt pieni koiranpentu ja kävin sitäkin samalla katsomassa. Aivan älyttömän pikkunen ja innostunut koira, ei voi muuta sanoa. Mulla oli myös yo-kirjoituksia edeltävänä viikonloppuna VOK-koulutus eli valmentaja- ja ohjaajakoulutus. Osallistuin siihen Kouvolan urheiluakatemian kautta, koska aattelin, että siitä voi olla jotain hyötyä esimerkiksi mun jatko-opiskelun kannalta ja muutenkin tietysti. Se kesti koko viikonlopun, alkoi siis perjantaina illalla, jatkui lauantaina noin seitsemän tuntia ja sunnuntaina myöskin sen seitsemän tuntia. Nyt on todistus kädessä ja keväällä jos vaan pääsen, niin meen toiseen osaan ja sit oon suorittanu ton ensimmäisen tason koulutuksen! Mutta katsoo nyt, kevät tulee olemaan aika rankka muun muassa yo-kirjoitusten ja pääsykokeiden takia... 6009771F-805A-47E5-A36B-82CD6F8C3CA8_zpsjannnfcf DD87BDE2-ADA3-403D-B614-4B5CA3C9B4C0_zpsqb7dt5h2 5DAE8256-3B91-4D2F-8C42-18C285A51635_zpsoxqd8lc3 7C0AB0D8-423F-44A7-B7D5-4144A9444150_zpsjyakba53 Ollaan yritetty Teemun kanssa nyt jonkinnäköistä liikuntaa harrastaa, kun kummallakaan ei oo nyt mitään treenejä ollut useampaan viikkoon kauden loputtua. Ei mitään kummoista olla ehitty tehdä kaiken kiireen takia, mutta uimassa ollaan käyty, koiria lenkitetty ja sitten ihan muutenkin lenkkeilty. Illalla koirien kanssa on kiva käydä lenkillä, kun aurinko alkaa pikkuhiljaa laskemaan puiden taa ja taivaan väri on hetken niin ihana, kunnes tuleekin jo pimeys. Yksin en tykkää tehdä lenkkejä, sillä matka menee paljon hitaammin ja tuntuu raskaammalta. Uimista haluun nyt syksyllä etenkin harjoitella paljon, sillä mä oon surkea uimari ja oon nyt viime vuosina uinut vain koiraa. Viime kerralla opin kuitenkin jo aika hyvin uimaan kroolia, mutta tänään taas tän postauksen jälkeen jatkuu treenaaminen! 38A973B0-06F5-4110-A353-5053CD31E3F7_zpsyjmldvrc IMG_7740 c Mulla oli myös koeviikko tosiaan tähän samaan syssyyn, tosin mulla oli vain kaksi koetta. Maanantaiseen ruotsin kokeeseen luin viikonloppuna, kun terveystiedon yo-kirjoitusten epäonnistumisen kanssa olin päässyt sinuiksi. Musta tuntui, että se meni ihan hyvin, mutta aina kun musta tuntuu tältä, niin käykin päinvastoin :D Ja en ihmettelis, sillä oon ollut tänä syksynä erityisen pihalla ruotsin kielestä. Tänään mulla oli matikan koe ja en nyt osaa sanoa miten se meni, aika uhkas loppua kesken ja tais ollakin astetta vaikeempi koe, sillä yleensä mä oon ainoana luokassa kello 12, mutta nyt oli muutama muukin siellä mun lisäksi. Tuli tossa sunnuntaina muuten maistettua tota Ben&Jerry's ja oli kyllä kivan makuista! Suklaata oisin ehkä hieman enemmän kaivannut, suklaanystävä kun olen, haha. Ja joo, kokeilin sitä päivitettyä Snapchattia ja aattelin teillekin jakaa tuon kuvan, sillä se kuvaa mun fiiliksiä tähän pänttäämiseen. Ahkera kun oon nyt ollut, niin päivitin myös mun blogin fb-sivua ja samalla blogin banneria. Vielä kun saan aikaseks muokata tätä muutenkin niin sit on parempi. Loppuviikosta mulla ois suunnitelmissa kuvata video, suunnitella uutta videota, käydä Kärkkäisellä ostoksilla, mennä Teemun kanssa Repovedelle vähän liikuskelemaan ja ihailemaan syksyistä luontoa sekä ihan vaan hetki rentoutua. Aattelin myös pidentää osallistumisaikaa siihen lukijakilpailuun, sillä siihen on osallistunut harmittavan vähän ihmisiä ja haluaisin vähän enemmän kilpailua kehiin. Eli käykäähän osallistumassa vielä kilpailuun, laitoin nyt alustavasti perjantaihin saakka aikaa vielä! Mulle ei oo myöskään tullut kunnon infoa kyseisestä asiasta, joten siksikin vähän täytyy lykätä, kun ei nyt oikein yhteistyö pelaa. Joka tapauksessa hyvää loppuviikkoa kaikille ja palaillaan mahdollisesti viikonloppuna <3!1bann1-001

8 kommenttia:

  1. Iteki kirjotin terkan sillon perjantaina ja petyin iteki, sillä tavotteena oli ainakin C, M ois ollu kiva, mut tais mennä huonommin. Meen varmaan uusimaan keväällä. Ei olla saatu vielä alustavia, mut ei varmaan hirveen hienosti menny. : / Luin kesällä ja muutenki, mut esim. siihen ilmansaastetehtävään kirjotin jotain säteilystä ja sen vaaroista, vaik se ei varmaan liity aiheeseen. : ( Mut saa nähä. Ja monet on sanonu koetta vaikeemmaks, joten ehkä Ytl laskee pisterajaa. : )

    VastaaPoista
  2. Hei mistä toi sun neulees on Syksy & Instagram -videossa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on Sheinsidesta tai Oasapista varmaan, en oo täysin varma :)

      Poista
  3. Mitä kirjoitat keväällä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitkä matikka, pitkä enkku, pitkä ruotsi ja äikkä sekä nyt sit terveystieto :)

      Poista